آموزش شستشوی پرده‌ها در بهترین پرده فروشی غرب و جنوب تهران

آموزش شستشوی پرده در منزل

آموزش شستشوی پرده‌ها در بهترین پرده فروشی غرب و جنوب تهران

برای شستشوی پرده‌ها و برطرف کردن گره‌های پره‌ها هرچند وقت یک‌بار با جارو برقی آن‌ها را تمیز کنید.

به‌ این‌ترتیب که در هر یک از جاروبرقی‌های خانگی سریع مخصوصی برای این کار وجود دارد که می‌توانید با نصب آن بر روی میله جاروبرقی گرد و خاک پرده‌ها را از بین ببرید .

هنگامی‌که پرده‌های خانه‌تان را برای شست‌وشو بیرون می‌آورید محل قرارگیری جیره‌ها را با لاک ناخن علامت بگذارید با این کار می‌توانید پس‌از شستشو پرده گیره ها را در محل‌های قبلی بگذارید تا فرم پرده به‌هم نریزد .

قبل از خیس نمودن پرده آن‌ها را بتکانید تا گرد و غبار آن‌ها را از بین ببرد سپس عمل شستشو را انجام دهید .

قبل‌از این‌که پردار و بشویید چین‌های آن را کمی باز کنید تا هنگام شست‌وشو لابه‌لای چین‌ها نیز تمیز شود .

صابون رنده‌شده و مایع صابون برای شست‌وشوی تمام پره‌ها مناسب است بنابراین پرده‌ها را چند ساعت قبل با مایع صابون و صابون رنده‌شده خیس کنید سپس آن‌ها را در ماشین لباس‌شویی انداخته و آن‌ها را شستشو دهید و یا با دست چنگ بزنید درپایان پرده‌ها را خوب آبکشی کنید .

شستشوی پرده ها

پرده‌ها را پس‌از شستن به‌صورت نم‌دار به میله پرده آویزان کنید تا چروک‌های موجود در پارچه هم‌زمان با خشک شدن آن صاف شود .

نکته مهمی که باید در شستشوی پرده‌ها در نظر داشته باشید ثابت بودن رنگ پرده‌ها است اگر جنس پرده‌های شما طوری است که ممکن است براثر شستشو رنگ پس دهد آن‌ها را خیس نکنید بهتر است که هرچه سریع‌تر آن‌ها را بشویید و آبکشی کنید .

اگر جنس پرده‌های خانه‌تان نخیز و احتمال آب رفتن و رنگ بدن آن‌ها وجود دارد حبل از این‌که پرده‌ها را بدوزید آن را در محلول آب و نمک به مدت بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت به‌صورت مچاله قرار دهید و سپس آن را آب کشی نمایید برای هر یک قاشق غذاخوری نمک یک لیتر آب در نظر بگیرید .

همچنین ببینید >> بهترین و ارزانترین پرده دوزی و تولیدی تخصصی دوخت پرده

پرده‌های سفید را از پرتوهای رنگی جدا کنید و هر یک را جداگانه بشویید در صورت لزوم می‌توانید برای پره‌های سفید از مواد سفیدکننده استفاده کنید ولی استفاده از بعضی سفیده کننده‌ها باعث می‌شود که رنگ بعضی از بره‌های سفید و توری به زردی متمایل شود سعی کنید در سفیدکننده‌های مناسب استفاده کنید .

اگر پرده‌های شما از پارچه رنگین و گل‌دار است برای برطرف کردن چربی‌های موجود در آن بهتر است که کمی الکل سفید در آب مخلوط کنید سپس عمل شستشو را انجام دهید .

شستن پرده‌های ابریشمی با سی درجه گرما کافی است هرگز آن‌ها را با آب داغ نشویید زیرا چروک و جمع می‌شوند .

در صورت لزوم می‌توانید عمل شستشو را دو بار انجام دهید به این صورت که پس‌از خیس کردن پره یک‌بار با صابون و بار دوم با پودر لباس‌شویی بشویید .

اگر شستشوی پرده‌ها را با دست انجام می‌دهید پس‌از آبکشی و آن‌ها را نچلانید و هم همان‌طور به‌صورت خیس آویزان کنید وقتی آب آن کشیده شد و به‌صورت نم‌دار بود به میله پرده آویزان کنید .

جنس بعضی از پرده‌ها طوری است که هنگام شستن کش می‌آیند بهتر است یا آن‌ها را داخل کیسه‌های توری بگذارید سپس در ماشین لباس‌شویی بیندازید یا این‌که عمل شستشو را با دست انجام دهید .

رنگ بعضی از پرده‌ها بعد از شستشو به‌صورت چرک و کدر درمی‌آید علت آن است که ممکن است از ماده شوینده به اندازه‌ی کافی استفاده نکرده‌اید دراین‌صورت یک‌بار دیگر به مقدار لازم با صابون عمل شستشو را انجام دهید.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به شستشوی پرده‌های خود آن‌ها را به یک قالی‌شویی خوب و ارزان و مطمئن بسپارید .

×

تماس از طریق واتساپ↓

× واتساپ چت!