نوار پرده نوار و دوخت پرده در بهترین پرده فروشی ایران

دوخت نوار پرده

نوار پرده نوار و دوخت پرده در بهترین پرده فروشی ایران

نوار پرده یکی از ملزومات جانبی پرده می‌باشد که در اغلب موارد با دوختن آن‌ها به بالای پرده می‌توانید چین‌های منظمی در آن ایجاد کنید .

دوخت نوار بعد باعث نصب آسان پرده شده و امکان اتصال پرده به میله را فراهم می‌سازد و همچنین حرکت آن را برای باز و بسته شدن آسان می‌کند. نوارها در انواع متفاوتی به شکل‌های : دو نخ ، سه نخ ، چهار نخ ، لانه‌زنبوری،  سه چین و یک فاصله، پیاله‌ای شکل، چنگک حلقه‌دار و غیره ارائه می‌شوند. نوارهای دو نقل را معمولاً برای پره‌های سبک و زیرین و نوارهای سه نخ و چهار نخ را برای دوخت انواع والان ها و پره‌های رویی مورداستفاده قرار می‌دهند نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید خصوصیاتی از قبیل کیفیت نوار پس‌از شستن بعد از سعی کنید. هنگام خرید مرغوب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید تا در اثر شستن فرم اصلی خود را از دست ندهد و خراب و بی‌حالت نشود حرکت آسان و روان نخ در داخل نوار به‌سهولت قرار گرفتن گیره در سوراخ‌های نوار چین پذیری و عدم برگشت آن از دیگر ویژگی‌های یک نوار خوب است. نوع دیگری از نوار ، نوار چنگک می‌باشد که بدون نفس و دارای شیارهایی در عرض نوار می‌باشد. گیره‌های چهار شاخ و چنگک مانند مخصوص این نوع نوارهاست که از داخل این شیارها عبور می‌کند تا چین‌های محصول را تنظیم کند .

طریقه دوخت نوار پرده

اگر از پارچه‌های زخیم برای دوختن پرده استفاده می‌کنید لبه بالای محصول را به‌اندازه سه سانتی‌متر پشت‌پرده تا کنید و به وسیله اتو خط بیندازید نوار را به فاصله نیم سانتی‌متر از لبه تو گذاشته و به پشته پرده بدوزید لبه بالا و پایین نوار را چرخکاری کنید یک دوخت دیگر هم از وسط نوار انجام دهید نخ‌های متحرک را اثر آزاده دو ب دو بکشید تا پهنای لازم برای پره به دست آید اضافه‌های نخ را جمع کنید و در زیر نوار جا بزنید اگر از پره‌های توری یا حریر استفاده می‌کنید لبه بالای پرده را به اندازه پهنای نوار تا زده سپس آن را چرخکاری کنید.

طریقه دوخت نوار پرده جداگانه

تکه‌ای از پارچه به‌اندازه طول میل پرده و دو برابر پهنای نوار به‌علاوه دو سانتی‌متر اضافه برای دوخت زاپاس برش بزنید دو لبه طولی پارچه روی‌هم بیاورید و وسط آن را به وسیله اتو خط بیندازید نوار را روی آن گذشته و دو لبه آن را چرخکاری کنید. دو سانتی‌متر اضافه که برای دوخت زاپاس در نظر گرفته بودید به لبه بالای پرده چرخ کنید .

الگوی دوخت پرده

×

تماس از طریق واتساپ↓

× واتساپ چت!