شناخت چرخ‌خیاطی خوب پرده‌دوزی و قاب پرده چوبی

شناخت انواع قاب پرده و کاربردشان

شناخت چرخ‌خیاطی خوب پرده‌دوزی و قاب پرده چوبی

قاب پرده و چرخ خیاطی از مهمترین لوازم تولید و دوخت پرده تا نصب و نمای ظاهری آن را تشکیل می دهند بنابراین و برای درک بهتر این موضوع و برطرف شدن برخی از سوالات مشتریان فروش پرده این محتوا را برای عزیزان درج نمودیم تا بهتر با موضوع آشنا شوند.

چرخ‌خیاطی وسیله‌ای پرارزش و گنجینه قیمتی است که باید سال‌های سال از آن استفاده نمود. بنابراین هنگام خرید به تمام قسمت‌های آن به‌طور جداگانه خوب توجه کرده و جنس آن را از لحاظ استحکام در نظر بگیرید. مثلاً کشوهای آن را بررسی کنید که در جای خود نلغزد جعبه چرخ باید محکم باشد و قاب چرخ باید به‌خوبی جا بیفتد. چرخ انتخابی شما باید بدون عیب و نقص باشد به ضمانت‌نامه آن توجه کنید که به مهر نمایندگی مأمور شده باشد. ضمانت‌نامه را به‌خوبی بخوانید و ببینید که به چه صورت تضمین شده‌است. بعد از خرید چرخ باید بتوانید قطعات آن را به‌آسانی تهیه کنید. ماکوی چرخ را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که ماکوی چرخ از چه نوع می‌باشد ماکوی چرخ باید گرد باشد در غیر این صورت از خریدن آن خودداری کنید زیرا این‌گونه چرخ‌ها ارتعاش زیادی دارند و با سروصدای زیاد کار می‌کنند. یک‌ چرخ خوب و مدرن باید هنگام دوختن پارچه به عقب و جلو بدوزد. ساختار یک چرخ‌خیاطی خوب باید طوری باشد که بدون آنکه نخ پاره شود طبق شماره‌های روی دستگاه بتوان فشار نخ رو تنظیم کرد. پای فشار (پدال) چرخ و کار پیش بره آن باید آن‌قدر قوی باشد که بتواند هر نوع پارچه کلفت و ضخیم را بدوزد.

نحوه عیب‌یابی چرخ‌ خیاطی پرده

همچنین ببینید >> نحوه عیب‌یابی چرخ‌خیاطی پرده

چرخ‌خیاطی باید دستگاهی باشد که با نصب آن به چرخ علاوه‌ بر دوخت ساده پرده کارهای تزیینی دیگر را به‌راحتی انجام دهید. ساختار بعضی از چرخه طوری است که برای تمیز کردن جای ماکو باید آن را کج کنید. بنابراین سعی کنید چرخه انتخابی شما دارای جعبه فولادی باشد و بتوانید آن را به‌آسانی تمیز کنید. بعضی از چرخ خیاطی‌ها علاوه‌بر دوخت مستقیم و زیگزاگ‌دوزی دوخته‌ای ازقبیل دکمه دوزی و توردوزی حاشیه‌دوزی روبان دوزی پنبه دوزی و غیره را انجام می‌دهند و کار یک خیاط تازه‌کار و مبتدی را همانند یک خیاط ماهر جلو برند چنین چرخه‌هایی با شرایط فوق سال‌های طولانی و بدون دردسر برای شما به‌خوبی کار خواهند کرد.

همچنین ببینید >> پرده شهرک غرب

قاب پرده چوبی

یکی دیگر از اکسسوری پرده و تزئینات جانبی ، قاب پرده است که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارند. استفاده از قاب پرده نواقص موجود را به بهترین شکل می‌پوشاند و در زیباتر جلوه دادن یک فرد تاثیر بسزایی دارد. با استفاده از قاب پرده ساده‌ترین پرده‌ها نیز جلوه زیبایی پیدا می‌کنند انواع مختلفی از قاب پرده وجود دارد که هر کس با توجه به فرم پنجره و مدل انتخابی می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهد.

در استفاده از قاب پره به موارد زیر باید توجه نمود:

  • نصب قاب پرده باریک را برای پره‌های بلند به کار نبرید.

  • از نصب قاب پهن پرده برای پنجره‌های کوتاه خودداری کنید.

  • برای پهن‌تر نشان‌دادن یک پنجره باریک طرح قاب باید دارای خطوط افقی باشد.

  • برای باریک نشان‌دادن یک پنجره طرح قاب باید به‌طور عمودی باشد.

همچنین ببینید >> پرده سعادت آباد

×

تماس از طریق واتساپ↓

× واتساپ چت!